Coca-Cola este unul dintre cele mai puternice branduri la nivel mondial, cunoscut probabil in toate colturile lumii, de catre aproape toti locuitorii planetei. Ca sa dezvolte un brand awerness competitiv, Coca-Cola a trebuit sa investeasca mult in imagine sa, inca de la inceputurile companiei.
Prin 1886, doctorul John Pemberton a preparat celebra bautura pe baza unei retete numai de el stiuta, numele de Coca-Cola fiindu-i sugerat de catre bunul sau prieten, Frank Robinson. Nici nu era foarte complicat de gasit un nume sugestiv, din moment ce bautura racoritoare continea extract din nuca de cola si urme extrem de mici de cocaina. Frank s-a ocupat si de fontul actual, pe care l-a inscriptionat pentru prima oara pe o sticla. Investitia fusese de aproximativ 70$, iar primele venituri incepand cu mai 1886 de numai 50$, asadar primul an reprezenta de fapt pierdere pentru Pemberton. Putin mai tarziu, un om de afaceri renumit, Asa Candler, cumpara formula de la John pentru 2,300$ si porneste campanii publicitare agresive, inregistrand imediat cresteri in profit de pana la 4000%. Probabil ca fara mintea lui Candler, lucrurile nu ar fi stat tocmai asa in prezent, cand se consuma peste un miliard de bauturi pe zi.
Mai tarziu, agentia McCann-Erickson s-a ocupat cu grija de promovarea brandului, facandu-l cunoscut pretutindeni. Practic, aproape ca nu exista restaurant in lume fara Coca-Cola. Melodia "I'd Like to Buy the World a Coke", difuzata initial la radio si apoi la TV, a avut un impact urias asupra publicului, ramanand una dintre cele mai de succes reclame din toate timpurile.
Va invitam sa urmariti o istorie a companiei Coca-Cola, in reclame: